Bravó, ID.3: több mint 90%-os akkumulátorkapacitás 160 ezer km után

Az ADAC négy évig tartó tesztet végzett az elektromos Volkswagen ID.3-on. A németországi Landsbergben található teszt- és műszaki központ mérnökei több mint 160 000 kilométert tettek meg a kompakt elektromos modellel. Legfontosabb következtetésük az volt, hogy a 77 kilowattórás akkumulátor nettó kapacitásának 91 százaléka megmaradt. Az ID.3 esetében, akárcsak az összes többi elektromos modelljénél, a Volkswagen garantálja, hogy az akkumulátor 8 év üzem vagy 160 000 kilométer után is megtartja eredeti nettó kapacitásának legalább 70 százalékát magazin de piese auto online.

Bravó, ID.3: több mint 90%-os akkumulátorkapacitás 160 ezer km után

„Az eredmény azt mutatja, hogy ID. modelljeink minősége hosszú vezetési időszak után is lenyűgöző marad” – hangsúlyozza Martin Sander, a Volkswagen igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős tagja. „A 160 000 kilométer utáni, több mint 90 százalékos maradék akkumulátorkapacitás megerősíti, hogy ID. modelljeink használt járműként is nagyon vonzóak, és továbbra is megfelelnek ügyfeleink igényeinek.”

Az ADAC tesztcsapata korántsem kímélte az akkumulátort. Annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban megtegyék a 160 000 kilométert, a töltés több mint 40 százalékát gyorstöltő állomásokon végezték. Ráadásul a gyártó ajánlásaival ellentétben az ID.3-at gyakran 100 százalékos töltéssel hagyták a töltőállomáson – néha több napig is, a következő sofőrre várva.

A Német Autóklub tartóssági tesztje az első ilyen jellegű, amelyet az ID családba tartozó járművön végeztek. A tesztvezetések között az ID.3-at a Landsberg am Lech teszt- és technológiai központ mérnökei ismételt ellenőrzéseknek vetették alá, különös tekintettel az akkumulátor állapotára.

Az ADAC azt javasolja, hogy az ügyfelek mindig telepítsenek szoftverfrissítéseket. A hosszú távú tesztek részeként az ID.3 számos frissítést kapott – köztük az EV Route Plannert, amely hosszabb utakon tervezi meg a töltési megállókat, hogy az elektromos jármű a lehető leggyorsabban elérje a kívánt úti célját. A rendszer nemcsak az akkumulátor töltöttségi szintjét veszi figyelembe, hanem az aktuális forgalmi helyzetet és az előrejelzéseket is. A frissítések nemcsak különféle hibákat javítanak ki, hanem a maximális töltési teljesítményt 170 kW-ra növelik.

A frissítések pozitív hatással vannak az áramfogyasztásra és a hatótávolságra is. Az új szoftver például jelentősen csökkenti az energiafogyasztást rövid utakon és 0 és 5°C közötti hőmérsékleten.

Az ADAC hozzáteszi, hogy a nagy futásteljesítmény ellenére a karosszéria és a felfüggesztés jó állapotban van. A felfüggesztés és a kormányrendszer problémamentesen megbirkózott az autó nagy súlyával – és nem is voltak velük komolyabb problémák.

Még autópályán (mérsékelt sebességgel) is 400 km-t tett meg az ID.3 egyetlen feltöltéssel (hivatalosan, a WLTP ciklus szerint a hatótávolság 525 km). Fagypont alatti hőmérsékleten azonban 300-320 km-re kell számítani a felhasználóknak.

A vezetőfülkét a kényelmetlen kezelőszervek miatt kritizálták, az úgynevezett „érintőcsúszkákkal” szabályozva a hőmérsékletet és a hangerőt. A kormánykerék érintőpadjai is meglehetősen praktikusnak bizonyultak a jó visszajelzés hiánya miatt. Az infotainment rendszer lassú és bosszantó volt, arra kényszerítve a vezetőt, hogy a szoftverfrissítés után minden alkalommal beleegyezzen az autó beindításához.

Garanciálisan, 55 000 km-nél kicserélték a jobb oldali féltengelyt - ezt a problémát a VW is ismerte. Egy hibás GPS-antennát is ki kellett cserélni (525 euró). 158 000 km-nél az eredeti 12 voltos akkumulátor feladta a szolgálatot, az autó nem indult be, a töltőport lezáró mechanizmusa pedig felkerült a "problémás" alkatrészek listájára.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

„Az eredmény azt mutatja, hogy ID

Az ADAC tesztcsapata korántsem kímélte az akkumulátort